Odszkodowanie za wakacje czasami się należy

Turyści kupują wczasy i wycieczki w Polsce, w Europie oraz krajach świata. Są zainteresowani wysoką jakością takich pobytów. Nie zawsze jednak taka jakość jest zapewniana i oferowana każdemu klientowi. Jeśli wczasy są źle zorganizowane, noclegi kiepskie, jedzenie niesmaczne, program inny niż zapisano w umowie, to turysta ma prawo ubiegać się o odszkodowanie za wakacje od organizatora wypoczynku. Klienci składają reklamację i czekają do 30 dni na jej rozpatrzenie. Przeważnie pismo z informacjami o rozpatrzeniu reklamacji otrzymują 29. lub 30. dnia od złożenia reklamacji, ponieważ tak postępują biura turystyczne. Niejedna firma dba jednak o swój wizerunek i płaci uczciwe odszkodowanie wynoszące 50 lub nawet 100 procent wartości nieudanego wypoczynku. Klient może odwołać się od reklamacji lub złożyć sprawę w sądzie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Praktyki nieuczciwych biur podróży opisuje często prasa lub piszą o nich portale internetowe. Część firm nie chce płacić odszkodowań, ale sąd potrafi je przywrócić do porządku. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)